Vlucht over de Nazca lijnen - Reisverslag uit Nazca, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Vlucht over de Nazca lijnen - Reisverslag uit Nazca, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Vlucht over de Nazca lijnen

Door: Boris

27 September 2015 | Peru, Nazca

Vandaag hebben we een vlucht met een klein toestel gemaakt over de Nazca lijnen en Figuren die je vanuit het vlieg tuigje (OB-1187) mooi kon zien liggen. Wel en soort achtbaan met duik vluchten links en rechts van de figuren om de passagiers allemaal een mooi uitzicht te gunnen. Wij zouden eerst om half negen worden opgehaald maar door het weer werd dit een uurtje later. Op Nazca international airport (met 2 uitgangen naar de vliegtuigen!) moesten we weer gewogen worden en paspoorten laten zien. Ook betaalden we nog een heuse luchthaven belasting en toen weer een dik uur wachten voordat de Copiloot ons kwam halen om naar de gate te gaan. Eerst nog de paspoort en security controle en toen weer even wachten en toen nar het vliegtuigje(via gate 1).

Na een stukje lopen bleke dat wij vanaf standplaats 13 met vier passagiers zouden vertrekken. Eerst mochten we uitgebreid foto's maken en kregen we nog en korte uitleg. Ik was op gewicht achter de Copiloot ingedeeld en Gina zat schuin achter me. Na een uitgebreide taxi en dart procedure was het zover: de lucht in(met ruim 2 uur vertraging)! Na en duikvluchtje of 10 begon ik het wel genoeg te vinden in het warme toestel en ik was dan ook blij dat de figuren op begonnen te raken. Na een finale duik nog en stukje rechtuit vliegen bereikten we Maria Reiche aeropuerto weer, zoals dit vliegveldje dat allen voor deze vluchten gebruikt wordt heet. Als afsluiting kregen we ook nog een mooi certificaat mee dat we thuis naast ons zwemdiploma gaan hangen.

Een kleine domper was wel dat er van onze groep nog een aantal personen stonden te wachten op hun vlucht maar dat het airport gesloten werft i.v.m. De te harde wind. Zij hebben uiteindelijk niet gevlogen ondanks en halve dag wachten op een mogelijke vlucht. Wij werden met 8 mensen weer terug gebracht naar het hotel en konden even gaan eten en een vrije middag in de stad doorbrengen met o.a. een bezoek aan de markt.

Morgen een lange bus dag met vertrek om zes uur in de morgen naar Arequipa.