Herinneringen ophalen met Boris - Reisverslag uit Tarapoto, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Herinneringen ophalen met Boris - Reisverslag uit Tarapoto, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Herinneringen ophalen met Boris

Door: Gine

13 Oktober 2015 | Peru, Tarapoto

Vanochtend hebben we eerst lekker rustig ontbeten met een aantal bijzondere dingetjes. Gebakken banaan, juanes (rijst met vulling in palmblad) en een maïs variant hiervan met maisblad en een soort maïspap. Gelukkig ontbrak ook de verse ananas hier niet. Die ga ik thuis zeker missen.
Rond een uur of elf zijn we met de motortaxi naar het centrum, de plaza del Armas, gegaan. Weer een belevenis op zich. Hier in Tarapoto bestaat denk ik tachtig procent van het verkeer uit deze motor taxi's. Die sjezen allemaal als gekken, al toeterend, door de stad. Verbazingwekkend genoeg hebben we nog geen aanrijdingen gezien. Ook is het raar dat hier in de stad we slechts eenmaal aangesproken zijn of we iets wilden kopen of eten. De afgelopen drie weken werd dat op elke meter minstens eenmaal gevraagd.
Volgens Boris was er veel veranderd in de stad. Veel luxere winkels, nieuwe gebouwen en de supermarkt was enorm uitgebreid.
Vervolgens zijn we met de motortaxi naar het huis gegaan waar Boris vroeger heeft gewoond. Het huis staat nu op een soort kampement met een hek erom en een bewaker bij het hek. Maar wij werden allervriendelijksst ontvangen en de conciërge bod direct aan om de tuinman, die Boris nog van vroeger kent, te bellen. We hebben met Eslander de tuinman foto's van vroeger bekeken. Ook hebben we van hem een rondleiding over het terrein gehad. We mochten een aantal huizen die nu als kantoor worden gebruikt van binnen bekijken, ook het oude huis van Boris. Eslander was erg trots op zijn tuin, hij heeft onze alle soorten bomen aangewezen. En hij heeft carambole's voor ons geplukt die we mochten proeven.
De mensen die op de kantoren aan het werk waren wilden allemaal graag de foto's zien, vooral de dames vonden de foto's van de jonge Boris erg leuk. Liliane kon zich Boris ook nog herinneren. ik heb heel wat foto's gemaakt tijdens dit bijzondere bezoekje. Bij Boris kwamen veel herinneringen weer naar boven (spelen bij de buren, met houtskool tekenen op het huis van andere buren, slang bij de bbq, op blote voetjes lopen, ets).

Terug in het centrum hebben we nog even lekker gegeten. Boris had vis met kop en oog en Gine heeft maar heel veilig de kipfilet met champignonsaus genomen.

Bij het hotel hebben we nog even gezwommen, jaja, Boris ook! Echt heel veel verkoeling heeft het niet gebracht want het water is erg warm.

Morgen gaan we een excursie maken naar de watervallen en naar Lama's (niet die beesten maar een plaatje dat zo heet).