Walvissen en lekker slapen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van borisperu - WaarBenJij.nu Walvissen en lekker slapen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van borisperu - WaarBenJij.nu

Walvissen en lekker slapen

Door: Boris

10 December 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gistermiddag meteen catamaran rondvaartboot mee geweest om dollfijnen en walvissen te spotten. Vanuit de haven voeren we tudden de eilanden door die ook nog deel uit maken van Auckland richting de grote oceaan.. Al snel konden we de eerste groep dolfijnen spotten, mooi om te zien maar moeilijk om op de foto te krijgen. Lekker op het dek zitten in de zon met 20+ graden. Wel naar achteren gaan als de boot vaart maakt anders wordt je dus nat. Na een tijdje spotten we onze eerste walvis. Je ziet overigens allen de rug van dit zoogdier en een spuitstraaltje van ongeveer 2 a 3 meter hoog. De Hollywood versie is dus mooier maar nep. We voeren voor de kust rond en kregen zo een stuk of 5 van deze giganten in zicht. Ondertussen was dit wel de beste manier om van de jetlag af te komen en dat in combinatie met zoute lucht en zon.

Hiervan krijg je dus eetlust en na terugkomst zijn we met de goep gaan eten in "Stables" restaurant. Of eigenlijk een verzameling van verschillende restaurants met een centraal eetplein in een oude paardenstal. Een leuk concept waarbij je zelf de keuze maakt wat je eet, dit betaal je en je geeft je tafel nummer op en het wordt gebracht. Gine had zin in een pizza en ik heb lekker Japanse terayaki (met stokjes) gegeten. Voor ieders wat wils dus,. En na een paar drankjes waren we toch echt te moe om nog naar de uitzichtstoren te gaan en gingen we dus maar terug naar ons hotel. Om 9 uur in slaap gevallen en redelijk goed kunnen slapen en vandaag maar met de Hop on Hop off bus door de stad gaan.