Vervolg Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van borisperu - WaarBenJij.nu Vervolg Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van borisperu - WaarBenJij.nu

Vervolg Paihia

Door: Gine

11 December 2016 | Nieuw Zeeland, Paihia

Gisteren is er iets niet goed gegaan met het opslaan van het vevolg; dus hier poging 2.
Gisteren hebben we heerlijk gegeten in een visrestaurant aan de baai; met bijna de hele groep. Boris had groene mosselen en ik heb coquilles gehad met een heerlijk wijntje.
Maar eerst even verder met de tocht naar het noorden. tijdens de tweede stop hebben we een rondwandeling van ongeveer 3 kwartier gemaakt in het Kauri bos. Aangezien er een besmettelijke ziekte heerst moesten we voor we het bos ingingen eerst de schoenzolen ontsmetten. Ook bij het verlaten van het bos moest dit weer. Toen we terugkwamen bij de bus stond Willem, onze reisleider, klaar met een bord vol geschilde kiwi's en een bekertje vruchtensap. Iedereen had zijn lunch zelf meegenomen en we hebben lekker gepicknicked in het bos.
Tijdens de volgende stop kregen we een rondleiding in het bos van Billyboy, een echte Maori, al zou je dat niet zeggen gezien zijn naam... Hij vertelde mooie verhalen over de Kauri boom en hoe belangrijk deze boom wel niet was geweest voor de Maori's. Maar voor ons was het veel belangrijker dat er onderweg ook een geocache lag. Wij zijn snel even de andere kant opgelopen om deze te kunnen pakken. Een stop later hebben we nog een cache kunnen pakken en tijdens een fotostop is Boris als eerste de bus uit gerend om er nog een te kunnen pakken. Ik heb in die tijd prachtige foto's kunnen maken van de baai, zodat Boris deze mooie baai toch nog kan zien. Rond een uur of vijf s middags kwamen we bij ons hotel aan in Paihia, een soort Egmond aan Zee van Nieuw Zeeland.

We gaan zo een excursie maken nog verder naar het noorden; dus nu ga ik kofiie drinken en een broodje eten.