Zwaveldampen - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van borisperu - WaarBenJij.nu Zwaveldampen - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van borisperu - WaarBenJij.nu

Zwaveldampen

Door: Boris

16 December 2016 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Vandaag met de bus vanuit Rotorua naar Tongariro gereden. Onderweg eerst een bezoek gebracht aan een park vol zwaveldampende poelen en wateren. De mooiste kleuren maar de stank is er wel bij. Lekker op de vroege ochtend. Ook nog even de Gyser show bezocht, men stopt eri een beetje waspoeder in en evenlater heb je dus een spuitende waterstraal uit de grond. En een heleboel aziaten voor je neus die selvies maken.

Daarna nog een leuke wandeling langs een rivier gemaakt van ruim een uur (5km). Ook natuurlijk weer het nodige gecachd: 5st (totaal nu 47 in NZl). Nu zijn we in Tonganiro waar de helft van ons gezelschap (wij niet) een loodzware trail gaat lopen. Wij gaan met de resteasy met de stoeltjeslift en een beetje relaxen. Nu even een Clearwater witte wijn gedronken en zo even een hapje eten.