Glimwormen - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van borisperu - WaarBenJij.nu Glimwormen - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van borisperu - WaarBenJij.nu

Glimwormen

Door: Boris

25 December 2016 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Gisteren dus het kerstdiner gehad, op zich niet veel bijzonders, een buffet met o.a. sushi en tomatensoep. Wel raar kersteten terwijlhet buiten nog gewoon licht is en er ook bijna geen kerstversiering aanwezig is. De middag er voor lekker ontspanen op bed en nog een korte (cache) wandeling gemaakt. Gisteravond toen het eindelijk donker was (na 22u) zijn wij glimwormen gaan kijken. In het bos(regenwoud)vlakbij het hotel zitten er duizenden en je ziet ze dus erg veel als je de zaklamp maar uit zet. Hier is een korte wandeling over goed aangelegde paden uitgezet waar sávonds dus vele toeristen (veel NLers) de wormpjes gaan kijken. Fotograferen is lastiger omdat je dus geen flitslicht kunt gebruiken.

Vandaag gaan we dus als het goed is en het weer op de glacier ook goed is met de helikopter naar het ijs. Afwachten dus of het doorgaat. Dit is namelijk een van de natste plaatsen in NZl en het weer kan hier erg snel omslaan. Weerberichten zijn hier dus ook niet veel zeggend.