Klooster en Juanita - Reisverslag uit Arequipa, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Klooster en Juanita - Reisverslag uit Arequipa, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Klooster en Juanita

Door: Gine

29 September 2015 | Peru, Arequipa

Na een heerlijke lange nacht in een prachtig hotel, hebben we vanochtend heerlijk uitgebreid ontbeten. De maag en darmen van Gine zijn weer tot rust gekomen, dus de koffie, cake, eieren, vers fruit (aardbeien, ananas, papaja, kiwi, etc.) en yoghurt gingen er goed in.
Na dit overvloedige ontbijt zijn we naar het Santa Catalina klooster geweest. Een prachtig klooster dat nog bewoond wordt door twintig nonnen. Ik heb nog overwogen om te blijven, maar Boris vond de jaarlijkse bijdrage van honderd zilverstukken te hoog en ik vond het jammer dat na de reformatie van 1871 de bedienden zijn afgeschaft. Na het klooster hebben we op de Plaza de Armas een fruitsapje gedronken en een klein hapje gegeten. vervolgens hebben we een bezoek gebracht aan de ijsmummie Juanita. Zij is zo'n 500 jaar geleden door de Inka's geofferd aan de goden en fantastisch bewaard gebleven.
Het verhaal van de ijsmummie dacht ik al te kennen, maar misschien ben ik wel met Otzi uit Oostenrijk in de war.

Vandaag konden we ook onze was weer ophalen die we gisteren naar wasserette Tokio hadden gebracht. En warempel, alles weer schoon en keurig opgevouwen teruggekregen. Gelukkig niet gestreken want dat zijn we niet gewend.

Morgen vertrekken we om acht uur naar Chivay. Dan gaan we echt de hoogte in. We passeren dan een pas van 4900 meter. Dan moeten we aan de coca snoepjes, bladeren en thee. ben benieuwd hoe ik ga reageren op die hoogte. Dan moeten we verplicht rustig aan doen, maar daar zijn we nu alvast mee begonnen. kan vast geen kwaad...