Op naar Pahia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van borisperu - WaarBenJij.nu Op naar Pahia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van borisperu - WaarBenJij.nu

Op naar Pahia

Door: Gine

11 December 2016 | Nieuw Zeeland, Paihia

Vanochtend zijn we om 7.15 uur vertrokken uit Auckland richting het noorden. Zodra we de stad verlaten hadden werd het om ons heen steeds groenenr en mooier. Nieuw Zeeland heeft een prachtig heuvelachtig/bergachtig landschap en is enorm groen! Geen straf om in een bus door deze mooie natuur te rijden.
Onze eerste stop maakten we bij het Kauri museum. De Kauri (spreek uit als "cody" zoals we later op de dag van een echte Maori hebben geleerd) is een oeroude boomsoort. In het museum werd van alles uitgelegd, van hoe de bomen vroeger werden gekapt en waar de bomen allemaal voor werden gebruikt. De houtsoort was een belangrijke bron van inkomsten van de Maori's. Nu is de boom beschermd, zodat deze niet zal uitsterven.
De volgende stop was een wandeling door het regenwoud, waar we veel Kauri bomen hebben gezien. Maar nu gaan we zo eten dus later op de dag wordt dit verslag vervolgd.....