Kort busdagje en lekkere wandeling - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van borisperu - WaarBenJij.nu Kort busdagje en lekkere wandeling - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van borisperu - WaarBenJij.nu

Kort busdagje en lekkere wandeling

Door: Boris

29 December 2016 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vandaag hadden we een ort busdagje van Queenstown naar Te Anau. Eerst nog even in een oud goudzoekers stadje geweest waar het "historische"hoofdstraatje oud aan doet maar wel met SUFs in de straat . Hier naar een alleraardigst museumpje geweest en natuurlijk nog een cache mee kunnen pakken. En wat voor een! Gine heeft nu 2000 geocaches gevonden! Na deze stop op weg naar onze huidige verblijfplaats voor 2 nachten, het kleine Te Anau.

Van hieruit gaan wij morgen met de boot de beroemde Milford Sound op. Deze Fjord moet de mooiste van NZ zijn en meteen ook de natste plaats in het land. Maar de weersvoorspellingen (voor wat ze waard zijn zoals onze reisleider Willen zegt) zien er goed uit. Vanmiddag ook een mooie ruim 10km wandeling gemaakt door prachtige bossen en struiklandschappen die aan duingebieden deden denken. En dat allemaal weer met mooi weer langs een brede rivier. ook nog bij een klein vogelpark de uiterst zeldzame TAKAHE vogel gezien. Deze was ooit als uitgestorven verklaard maar men heeft er nog wat gevonden en door bescherming en fok programma's zijn er nu nog ongeveer 300 van deze vogels. Wij hebben deze dus ook gezien. Het is een loopvogel met een rode snavel voor de niet vogelaars onder ons. Nu op tijd slapen want we moeten morgen al om 7 uur met de bus mee (overmorgen ook).