Puno - Reisverslag uit Puno, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Puno - Reisverslag uit Puno, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Puno

Door: Boris

02 Oktober 2015 | Peru, Puno

De afgelopen dagen in Chimay geweest en gisteren eerst de condors zien vliegen boven de Colca Canyon. Een mooi gezicht en er waren er wel meer dan 10! Van en naar deze plaats moesten we over een bergpas van ruim 4900 meter en onderweg steeds coca blaadjes thee gedronken en coca snoepjes gegeten. We sliepen net buiten Chimay in en beetje aftandse lodge die vooral koud was. Ook twee mooie wandelingen op een hoogte vanruim3500 meter gemaakt. Helaas kreeg Gina gisteren toch nog last van een beetje hoogteziekte maar de pilletjes doen inmiddels hun werk goed dus dat is ook weer ok. Verder weer veel stof happen in dit land waar geen enkel gebouw af is. Ze bouwen gewoon weer een verdieping er op als er weer geld is. Dit gebeurt nu ook in ons eigen hotel i Punk.

Vandaag de busrit naar Punk gemaakt. Punk ligt aan het Titicacameer, dit is het hoogst bevaarbare meer in de wereld op de grens van Peru en Bolivia. Hier gaan wij morgen ook met een bootje op varen en brengen dan o.a. en bezoek An de drijvende riet eilanden en zullen een nachtjes bij locals op een echt eiland gaan doorbrengen. Nu even een boodschapjes doen en relaxen.