Puno dag 2 - Reisverslag uit Puno, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Puno dag 2 - Reisverslag uit Puno, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Puno dag 2

Door: Boris

Blijf op de hoogte en volg

03 Oktober 2015 | Peru, Puno

Vandaag de 2e dag in Puno. Op het programma staat een boottocht over het Titicacameer met oa een bezoek aan de drijvende eilanden en aansluitend een bezoek aan een normaal eiland waar we bij locals te overnachten. Dit was dus de bedoeling, maar helaas gooide voor mij de beruchte kies en een bukloopje dit schema in de war Gina is nu met het grootste deel van de groep met de boot weg en zal morgen weer terug zijn.

Wat mijn gezondheid betreft: ik voelde mijn kies en paar dagen geleden al een beetje zeuren en heb er toen niets mee gedaan. Vannacht deed het weer een beetje pijn en besloot ik toch maar preventief te beginnen met de door de tandarts meegegeven kuur. Ook had ik er nog een bukloopje bij. Bij het ontbijt maar besloten om hier met een paar andere ziekjes voelende mensen in Punk achter te blijven. De kuur is namelijk niet echt handig in combinatie met deze grotere hoogte van ruim 3800 meter en dan overnachten in primitiever omstandigheden met de nodige inspanningen er bij is niet echt verstandig. Voor de buikloop zou de diacure snel moeten helpen.

Al met al lijkt Boris en Punk gen goede combinatie, de vorige reis zat ik hier ook ziek in een hotel.. Toen ook niet op het meer geweest en nu weer niet.. Maar morgen om 9 uur kunnen we met een korte excursie vanuit het hotel naar de riet eilanden, dis dan eindelijk ? Varen over het Titicacameer voor Boris? In ieder geval ben ik al wel klaar met Puno en kijk uit naar Cuzco waar we maandag naartoe gaan. Nu eerst even een dag relaxen op een andere kamer. Onze 1e kamer had namelijk problemen met de wc en dat is niet handig met buikloop. Maar met de hulp van reisleider Patrick konden we van kamer wisselen. We hebben nu ook weer een 2 persoon bed ipv 2 eenpersoons bedden.

  • 03 Oktober 2015 - 19:21

    Elly Van Der Meer:

    Wat vervelend dat je nu het Titicacameer niet kunt meemaken. Hopelijk lukt het morgen wel. en slaat de medicatie goed aan.
    Wel verstandig dat je deze keus hebt gemaakt.
    En morgen komt Gine ook weer terug.Heb je iets om naar uit te kijken. Ik herinner me dat wij indertijd PUno ook een erg koude plek vonden en een beetje unheimisch.
    En je kies lijkt toch niet goed te zitten. Misschien moet ie er maar uit?
    Is dit nu een andere reis dan de vorige? Maar er valt toch genoeg te genieten!
    Sterkte en beterschap, liefs voor jullie beiden van je ouders.

    P.S. we waren even bij jullie thuis. Remi bleef wel een uur op stap,maar wij hebben lekker in de tuin gezeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 45851

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 04 Januari 2017

Nieuw Zeeland reis

22 September 2015 - 17 Oktober 2015

Gine & Boris perureis

28 Augustus 2009 - 14 September 2009

Salamanca

26 September 2006 - 20 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: