Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Lima

Door: Gine

23 September 2015 | Peru, Lima

Na een goede reis in de grote blauwe vogel (viel reuze mee om 12,5 uur in een vliegtuig te zitten); kwamen rond zes uur lokale tijd aan in Lima. maar ja, dan ben je er nog niet... lang wachten op de bagage, geldautomaat zien te vinden waar wel geld in zit, door de douane met veel stempels, wachten tot de groep compleet is, etc. Dan met het busje naar het hotel. inmiddels was het al donker en hebben we Lima met het drukke verkeer bij nacht kunnen zien. in het hotel nog even wat gedronken met de groep en al een beetje kennis gemaakt.

Na een heerlijke lange nacht hebben we 's ochtends in het hotel gegeten. daarna werden we in taxi's gezet naar het centrum. Wij hebben er een uur over gedaan om op de plaza major te komen. Onderwegmoest de taxichauffeur nog even de weg vragen aan een politieagent. Wij waren de groep dus ook direct kwijt...
bij het presidentieel paleis hebben we de wisseling vN de wacht gezien, met veel muziek . Daarna hebben we geluncht en zijn we in een taxi naar mira flores gestapt. ook dit was weer een mooie rit door het hectische verkeer van Lima heen.. Mam zou niet blij zijn geweest met zoveel bijna botsingen en veel geclaxoneer
in mira flores hebben ongeveer tien kilometer rondgesjouwd en drie caches gevonden, Boris zo blij als een klein kind, zijn eerste Peruaanse caches!!!! trouwens ook drie caches niet kunnen vinden... ze worden hier nogal vaak geript..
tot slot van de dag nog lekker gegeten in het Valkenburg van Lima (eettentje na eettententje, in een druk gedeelte van de stad). En nu ga ik lekker slapen.

• 25 September 2015 - 10:13

Grietje:

Dag Boris en Gine

Leuk om iets te horen van jullie, zo reis ik een beetje mee. Gelukkig dat de reis is meegevallen.
    Dus nu genieten maar.
    gr Grietje