Huancachina - Reisverslag uit Lima, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Huancachina - Reisverslag uit Lima, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Huancachina

Door: Gine

25 September 2015 | Peru, Lima

Gisteren vertrokken van Lima met als eind bestemming Pisco. Onderweg heb ik me verbaasd over her vele zand, de motortaxi's en toch wel de armoede waar de mensen hier in leven. Onderweg hebben we met de groep geluncht in Paracas en vervolgens zijn we doorgereden naar het Nationaal Park. Daar zijn we naar het bezoekers centrum geweest en konden we flamingo's zien, helaas in de verre verte. Door
De erg harde wind zijn we compleet gezandstraald. 's Avonds hebben we met de groep een pizza gegeten in Pisco. Ook Boris heeft pizza gegeten, natuurlijk wel een zonder kaas... Als bewijs heb ik een foto gemaakt met mijn telefoon.
Vanochtend was het vroeg op, want om half zeven moest er worden ontbeten. Om acht uur vertrok de boot naar de Ballestaseilanden. Fantastisch was dat. Door de harde wind was de boottocht op zich al spectaculair . Op de eilanden hebben we pelikanen, zeerobben en pinguïns gezien. Helaas hadden de meeste pinguïns een atv dag deze vrijdag, want daar waren er maar een paar van. Foto's staan wel op mijn camera dus die komen later.
Vervolgens zijn we in Ida bij een pisco boerderij geweest. Na een korte rondleiding kwam het belangrijkste, het proeven van de diverse disco's. Best lekker hoor.
Nu zitten we in de oase Huancachina. Om ons heen gigantische duinen van zand. Over een een klein uurtje vertrekken we met een buggy de woestijn in. Meer hierover in een volgend verslag.

• 26 September 2015 - 16:10

Elly En Frans:

Hoi Gine en Boris,
    Fijn dat jullie zo (gezandstraald) genieten van de Costa.
    Helaas kunnen we de laatste 3 foto's niet dowloaden (wegens een technisch probleem).
    Tot wederhoren.
    Groeten van Pa En Ma