Hobbiton en Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van borisperu - WaarBenJij.nu Hobbiton en Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van borisperu - WaarBenJij.nu

Hobbiton en Rotorua

Door: Boris

14 December 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Gisteren met de bus vanPaihia naar Rotorua gereden met na een half uur al een stopje bij een WC die ontworpen was door de beroemde architect Hundertwasser. Genig stopje maar verder de hele dag in de bus om rruim 450 km naar het zuiden te komen met de gebruikelijke koffie en lunch stop. In de middag was er nog de keuze tussen een wandeling of het bezoek aan HOBBINTON. Wij zijn naar Hobbinton geweest, dit is een van de filmlocaties van "Lord of the Rings" en "The Hobbit". Hier staan 44 soort ondergrondse huisjes in een soort dorps setting waar men heeft gefilmd. Erg leuk en liefelijk aandoend. Wel erg toeristich (een van de top atracties van NZ).

Hobbiton ligt ruim 10 km ten westen van het plaatsje Matamata en op bijna 80 km van Rotorua. Vanaf Hobbiton zijn we net niet door Matamata gereden wij kwamen er op ruim 8 km langs. Dus geen beeld kunnen blijven van Matamata maar wel even gezwaaid naar de plaats waar mijn oom Mart dus woont. De omgeving is hier erg landelijk met veel veehouderijen en schapen en erg groen. Hobbiton zelf geeft al werk aan 200 mensen en trekt zeer veel toeristen die voor behoorlijk wat inkomen zorgen in dit deel van NZ.

Rotorua waar we nu zijn is erg toeristisch en bekend vanwege zijn warmwaterbronnen en modder pruttelende meren. Ook ruikt het hier behoorlijk naar zwavel en moet je opsommige plaatsen wel op de paden blijven omdat deze modder kookt. Vandaaggaan we hier meer van zien en even een wandeling maken en een beetje ontspannen want morgen is het weer een lange bus dag,

Dit hotel heeft dus internet maar volgens mij hebben wij dit nu maar 24uur en een beperkt aantal MB;s en snelheid. Foto;s laden gaat dus niet. We proberen in de stad nog wel even een gratis WIFI om met onze telefoons appjes op te halen. Je mag namelijk maar een code per kamer gebruiken en dat maar voor 1 apparaat. En waarschijnlijk heeft onze volgende bestemming geen WIFI dus dan komt ons volgende bericht uit Wellington.

• 14 December 2016 - 23:03

Frans En Elly:

Hallo Boris en Gine,
    Wat een geweldige ervaringen! mooi zo'n reisverslag.
    En een fantastische natuur zien jullie.
    Leuk dat jullie Maart en Ria in de verte gegroet hebben!!!!!
    Hier verder alles goed. De kerstboom staat al!

Liefs van ons

P.s. Morgen gaan we bij de katjes langs.