op naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van borisperu - WaarBenJij.nu op naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van borisperu - WaarBenJij.nu

op naar Queenstown

Door: Gine

28 December 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Gisterochtend zijn we om half zes opgestaan om misschien toch nog vroeg in de ochtend met een helikopter boven de gletsjers te vliegen, maar helaas, het weer was nog slechter geworden en er werd dus niet gevlogen.
Om half acht 's ochtends zijn we dus maar, in de dikke regen, vertrokken richting Queenstown.
Een prachtige rit door de bergen over de Haast pass. Onderweg tijdens de stops hebben we nog een paar caches gevonden en tijdens de laatste tussenstop hebben we wel duizenden bh's gezien. deze hangen allemaal aan de afrastering van een weiland; een heel grappig gezicht.Zodra we de Haastpass over waren begon de lucht al een beetje op te klaren en toen we rond drie uur in Queenstown aankwamen scheen de zon weer prachtig.
In Queenstown hebben we een hotel zo'n 4 kilometer buiten het centrum. Gelukkig konden we om half vijf met onze buschauffeur meerijden naar de stad. Daar hebben we eerst een cache gezocht en zijn vervolgens met de Gondola (kabelbaan) de berg opgeweest, waar je een prachtig uitzicht over Queenstown had. En hoera voor Boris, er lg ook een virtuele cache!!
Aansluitend hebben we nij de Lone Star gegeten. Bors had een steak met whiskeysaus en friet en koolsalade en ik had een burrito met rijst en koolsalade. we zijn met de openbare bus weer teruggegaan naar ons hotel, zodat we weer lekker voor 10 uur in ons nestje lagen, zoals vrijwel iedere avond!