Met de nachtbus naar Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Met de nachtbus naar Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Met de nachtbus naar Lima

Door: Webmaster

19 Oktober 2006 | Peru, Lima

Afgelopen nacht met de VIP nachtbus van Linea naar Lima gereist. Een soort buisnessclass maar dan in de bus. Wel jammer dat deze toch is afgestemd op de ietsjes korter uitgevallen peruanen. Maar goed benen in het gangpad en het ging best. Wel kou lijden met een goede airco. Gelukkig draaiden ze maar een (oer saaie) film en toen gingen de lampen uit. Wel eerst een soort avondmaaltijd (kip met rijst) en nog een broodje als ontbijt (met suikerkoffie). De rit duurde in het totaal 12 uur, waarvan 10,5 uur echt doorrijden en toen nog eens 1,5 uur in de ochtendspits van Lima.

Ik zit nu in het Inkawasi Backpacker hostel. Vanwege de Lima prijzen maar een nacht in een Dorm (meerpersoons) kamer. Dit hostel zit vlak aan zee en aan de rand van de (betere) wijk Miraflores.

Lima is dus echt duurder dan de rest van Peru. Ok is het een echte stad om zo snel mogelijk weer uit te zijn. Het is dat hier de luchthaven zit, anders ging hier gewoon niemand heen. Hoewel er hier ook enkele mensen zijn die alleen maar komen surfen op de golven van de Pacific (echte Amerikanen dus).

Ook nog even bij de T.G.I. geweest! Mijn eerste bezoek bij deze keten op het zuidelijk halfrond. Geen Grolsch (wel H) bij de TGI hier, maar wel in de supermarkt. Zowel pijpjes, beugels en 5L vaten, en dat gewoon naast de Inca Kola!

Maar goed nu nog 24 uur to go.

• 19 Oktober 2006 - 08:00

Bjorn:

TGI rules :D, alleen jammer van de H. daar.
    Wel mooi dat je alvast kunt wennen aan Grolsch.

Prettige reis