Tarapoto zondag ochtend - Reisverslag uit Tarapoto, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Tarapoto zondag ochtend - Reisverslag uit Tarapoto, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Tarapoto zondag ochtend

Door: Webmaster

01 Oktober 2006 | Peru, Tarapoto

Gisteravond nog even een paar bierjes gedronken bij een plaats waar je mooi uitzicht hebt over het lage deel van Tarapoto. Hier reden we namelijk langs op weg naar het hotel en Antonio zei dat dit Tarapoto boulevaard is.

Het is eigenlijk allemaal zo simpel hier je hebt een huisje in de stad en je plaatst een bord met b.v. Inca Kola en een paar banken en tafels en je hebt een cafe terras. Overdag zien sommige straten er verlaten uit maar als de temperatuur weer aangenaam begint te worden dan komt alles tot leven. Om 1 uur in de middag gaan de meeste zaken op slot en dan is er dus niets te doen. Dit geldt niet voor de motortaxi´s die echt van vroeg tot laat van nergens naar nergens gaan. Ik loop liever een kort stukje dan via de eenrichtings wegen de halve stad te worden doorgesleurd.

Nu weer even internetten want ik moet una hora wachten tot mijnn foto´s op cd zijn gebrand. Straks ook even een lekkere vruchtendrank proberen bij een terrasje. Nu is er een of andere parade aan de gang op de plaza des armas. Veel tam tam, politie, militairen en vlaggen. Echt op zijn peruaans.

Wat Eslander betreft hij is inderdaat erg fit en weet echt nog veel over onze Peru tijd. Het woord boom kent en gebruikt hij nog. Als hij het over Bas heeft zegt hij steeds bashe. De foto van de coperholta reunie heeft Washington hier en mij laten gisteren laten zien. Maar ik zal hem het adress nog een keer geven. Ik heb Antonio mijn site laten zien.

Het is hier echt erg warm vandaag dus ik pas mijn tempo aan an wat er verder gebeurt. Straks eerst even nog in de hangmat liggen en even een beetje drinkyoghurt halen. Dit omdat ik anders echt een melk tekort krijg. Dit is iets wat mij meestal neckt na een paar dagen vakantie. Mijn plan is verder om vanmiddag (op de klok kijken doe je hier niet echt) naar het campament te gaan. Antonio slaapt daar op dit moment omdat een nicht van Gladys met haar baby nu in hun huis in downtown Tarapoto is.

Wel erg geweldig hier is hoe ze met kleine (baby´s)kinderen omgaan. Gisteravond zat de nicht van Gladys met in de ene hand de baby te eten bij een eettentje. Dit terwijl de staathonden gewoon langs lopen en overal mensen zijn. Het wordt tijd dat de hele RTL4 en SBS programering hier eens een kijkje neemt ipv de tuttigheid die we ons in NL vaak laten opdringen.