Todo dia en la hamaca - Reisverslag uit Tarapoto, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Todo dia en la hamaca - Reisverslag uit Tarapoto, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Todo dia en la hamaca

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

02 Oktober 2006 | Peru, Tarapoto

Of te wel (bijna) de hele dag in de hangmat gelegen op de binnenplaats van het hostel. Lekker luieren, boek lezen en de verdere Peru trip wat overdacht.

Dinsdag middag vlieg ik dus naar Iquitos. Daar wil ik een 3 of 4 daagse jungle trip doen en verder Iquitos rustig in me opnemen (net als ik hier vandaag gedaan heb). Dan heb ik nog ruim een week over en ik denk nu dat ik dan vanuit Iquitos terug vlieg naar Lima en dan naar noorden ga (Sipan, Chan Chan).

Vandaag niet naar el campamento geweest er was bericht van Antonio dat hij met Gladys ergens naar toe ging. Morgen ga ik gewoon naar el campamento en zie wel. Voor de laatste keer denk ik. maar goed ik heb het eigenlijk al gezien en beleeft op een manier die ik en denk ik niemand had durven dromen. Zelfs nog een nacht op het campament geslapen. Ik denk dat ik (gezien de staat en bestemming van de huizen) zelfs de laatste nederlander ben geweest die hier geslapen heeft! Morgen komt dus dat afscheid. Ook van Eslander, iemand van wie ik nu ik mij dit bedenk veel geleerd heb. Toch is het goed om te gaan en alles achter te laten in de wetenschap dat het mooi geweest is.

Vandaag was het erg warm en drukkend in bacho Tarapoto. Wel enkele keren rond gelopen en de markt gevonden waar we altijd anticucho´s haalden. Het is er wel erg verandert (vaste markt kramen/huisjes) maar de geuren zijn nog de zelfde. Hier nog even lekker de mais frisgdrank chicha gedronken. Je wordt dus de hele dag door iedereen aangekeken maar hier reargeer ik eigenlijk al niet meer op. Ik voel me gewoon thuis.

Het is overigens wel te merken aan het (rustiger) motortaxi verkeer dat het zondag is. Ook de helft van de terrassen en restaurant´s is gesloten.

Net weer even de weekelijkse malaria pil genomen. Net op tijd aan gedacht.

In de hangmat liggen is trouwens geweldig ontspannend. Lekker lezen, nadenken en uitrusten. Er zitten namelijk 2 lorro´s en een papagaai. Deze worden s´ochtends los gelaten en beginnen meteen met hola roepen. Eerst kon ik de lorro´s (een soort mini papagaaien) niet vinden maar dit komt omdat deze groen zijn. En de papagaai zat op een gegeven moment hoog in een palmboom en wou echt niet meer naar beneden om in het nacht hok te gaan.

Goed tot zover weer een update. Nu weer lekker even bij de Tarapoto boulevaard een biertje drinken.

  • 02 Oktober 2006 - 07:44

    Bjorn:

    Pfff wat doe je me aan. Ik denken die jongen vind zo af en toe een pc om een verhaaltje te typen, blijkt ie elke dag een A4 vol te typen! Kan ik weer een halve ochtend besteden aan het lezen van je avonturen. Maar klinkt allemaal erg spannend en leuk. Echt een trip lange Memory Lane. Veel plezier nog!

    Bjorn

  • 02 Oktober 2006 - 10:47

    Pap En Mam:

    Hallo Boris, Ik was een reactie naar jou aan het typen en ineens was de site weg, ook mijn verhaal weg. Maar weer opnieuw dus! Een dagje luieren is nodig soms, zeker na een intensieve week, met het Spaans de hele dag om je heen, zo leer je het wel het beste. Ik ben benieuwd of je je school, de winkel van Zambrano en de markt erachter nog terug hebt gevonden. En dan moet je straks echt afscheid nemen van Tarapote en vooral van de Lopez fam. en Eslander. Neem je ze mee te eten of zo? Nou je bedenkt het wel. Vergeet je niet om e-mail adressen uit te wisselen,handig voor de foto's. We wensen je een goede reis naar Iquitos en wachten op nieuwe berichten! liefs pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Tarapoto

Mijn eerste reis

"Mijn Peru reis".

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2006

Thuis

19 Oktober 2006

laatste bericht

19 Oktober 2006

Met de nachtbus naar Lima

18 Oktober 2006

Chebitche in Pimentel

17 Oktober 2006

De zee
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 45867

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 04 Januari 2017

Nieuw Zeeland reis

22 September 2015 - 17 Oktober 2015

Gine & Boris perureis

28 Augustus 2009 - 14 September 2009

Salamanca

26 September 2006 - 20 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: