Parade en een nieuw matras - Reisverslag uit Iquitos, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Parade en een nieuw matras - Reisverslag uit Iquitos, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Parade en een nieuw matras

Door: Webmaster

10 Oktober 2006 | Peru, Iquitos

Nog minder dan een dag Iquitos. Gisteravond lekker gegeten bij een tentje waar een van de jungle gidsen net kaaiman aan het eten was. Ook even een stukje geproeft, best leker. Hij bracht mij in contact met Dirk, een belg, die hier ook een lodge heeft. Dirk was net terug uit de jungle en zat samen met een andere belg net te eten. Even lekker nederlands gepraat met een pintje er bij. Angezien hij al 10 jaar hier min of meer woont wist hij natuurlijk nogalwat dingen over de stad te vertellen. Zaken die je anders nooit hoort of alleen uit het standpunt van een gids. Dat was wel even relaxend.

Zo vertelde hij me dat het zelfs voor Iquitos begrippen erg warm was. Later op de avond brak er nog een noodweer los met veel regen. Nu is het allemaal ietsjes aangenamer.

Op de plaza is net een of andere parade aan de gang met scholkinderen en veel toeters en bellen. Ook zijn er een soort (gemeenteraads) verkiezingen aan de gang. Het straatbeeld is dus rondom de plaza iets anders dan normaal.

Vanochtend vroeg de schoonmaker of ik even wou helpen. Er waren namelijk nieuwe matrassen gekomen!! Het oude was echt erg dun (je sliep bijna op de planken). Dus vanacht slapen op een beter matras. Verder vandaag eigenlijk niets ondernomen. Wel een boek uitgelezen (kan dus achterblijven).

Goed tot zover Iquitos. Morgenvroeg om half 5 op en dan verder naar Trujillo.

• 13 Oktober 2006 - 17:23

Nolda Harleman:

Hallo Boris,
    wat een leuke reis maak je ,ik probeer het zo goed mogelijk te volgen, geniet er lekker van. groetjes ook van Gerard, maar die is in Amerika