Belen - Reisverslag uit Iquitos, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Belen - Reisverslag uit Iquitos, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Belen

Door: Webmaster

10 Oktober 2006 | Peru, Iquitos

Net even een grote ronde door Iquitos gelopen. Dit kun je eigen lijk het beste na 4 uur doen als de temperatuur wat aangenamer is en de wind ook iets opsteekt. In het midden van de dag is het echt verstikkend heet. Gisteren heeft het ook nog even een uurtje echt geregend, waarna het even een uurtje lekker is maar daarna keert de benouwdheid weer terug. Maar goed tot zover de weerpraat.

Net dus even gelopen naar de markt van Belen. Dit moet je gezien hebben heet het. Ik heb het dus gezien het is gewoon een markt waar echt alle (landbouw)producten uit de regio verhandeld worden. De NL keuringsdienst van waren zou hier dus echt overspannen worden. Bij 35 graden gewoon open vlees, kip en vis snijden terwijl de honden gewoon rond lopen. Echt bijzonder vond ik de markt overigens niet, een beetje te vergelijken met wat ik in Tarapoto al had gezien.

Ook nog even de overige locale shop´s gezien. Het wachten hier is eigenlijk op het moment dat iemand op het idee komt om een echte containerhaven te bouwen en de grote ketens hier neerstrijken. Dit lijkt hier nog ver weg maar 50 jaar geleden hadden we die in NL ook nog niet en in het oostblok ging het allemaal nog sneller. Aan de andere kant er is hier nog niet echt veel geld (dus winst) te halen voor de grote concerns.

Gister avond echt even veel bier gehad en nog even met wat vage gasten een nog vagere disco in geweest. Na een uurtje disco ben ik weer in de motortaxi gestapt op weg naar de plaza. Gisteren genoeg bier gehad en dus vandaag eigenlijk de hele dag op bed gelegen, gelezen en TV gekeken. Dit laatste is wel even goed om zo af en toe te doen. Programma´s en films die ik al ken maar dan nu in het spaans. Kortom lekker ontspanen, maar ik kijk al wel uit naar de volgende trip.

• 10 Oktober 2006 - 15:03

Corry En Gert:

Hallo Boris, Wij volgen je op de voet tijdens je reis in Peru. Leuk voor jou om te zien waar je een aantal jaren bent opgegroeid. Boris een brutale vraag zou jij aub een DVD willen kopen. Als je tenminste naar Lambayeque gaat.. Wij bezochten daar Museo Tumbas Reales de Sipán. Misschien voor ons wel het mooiste museo op onze reis !!! Wij hebben ontzettende spijt dat we de DVD van dit Museo Niet hebben gekocht De kosten zijn natuurlijk voor ons !!! Nog een leuke voortzetting toegewenst en geniet ervan hé !!! Groetjes uit Naaldwijk

• 10 Oktober 2006 - 19:29

Corry Vd Voort:

Hallo Boris, hierbij even een mailadres van ons:
    kassenbouw@hotmail.com
    voor een reaktie over de DVD.... Doei Corry