Juan Guerra - Reisverslag uit Tarapoto, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Juan Guerra - Reisverslag uit Tarapoto, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Juan Guerra

Door: Webmaster

03 Oktober 2006 | Peru, Tarapoto

Vanochtend na het ontbijt op zoek gegaan naar een motortaxi. Als je ze niet nodig hebt rijden ze je echt omver of vraagt de chofer steeds: ¿mister ride? En dan heb je er eindelijk een nodig en dan kun je nog eerst de plaza 2x rond lopen voordat je er een hebt aangehouden. Maar goed uiteindelijk el campamento weer bereikt. Eerst even Eslander en Washington een hand gegeven en gezegd dat ik even een uurtje of 2 rond wou lopen en foto´s maken. Geen probleem. Dus echt nog een keer alles gezien en gefotograveerd, ook binnen in ons huis.

Washington kwam met het voorstel om in de namiddag naar het proefstation in Juan Guera te gaan. Eerst even samen met Gladys en Antonio gegeten in de stad. Toen reed Carlos mij, Antonio en Washington over een tot de plaats geheel geasfalteerde weg naar het proefstation. Ik ben nog even binnen geweest bij papa´s kantoor en werdt nog even alleen gelaten bij iemand die ook met mijn vader had samengewerkt (naam ontschoten). Deze man had een heel verhaal over irrigatie,droogte en kosten van water op pompen. Wel iets van te volgen maar echt niet alles. Daarna bij de stallen gekeken. De varkens schuren die Washington mede heeft helpen bouwen en de koeiestallen. Vooral deze laatste herrinnner ik me nog. Ook reden we langs de tabaks velden met de droogschuren.

Daarna tereug naar el campamento waar Antonio en Washington vannacht slapen. Ik werdt daarna door Carlos achter op zijn motor teruggereden naar La Patarashca. Ook weer een belevenis, vooral als Carlos vertelt dat de motor 30 jaar oud is en dit doet op een stuk dat steil naar beneden gaat en langs een afgrond is.

Wat het eten hier betreft ik zal el campamento nu herrinneren als een plaats met overal eten in de bomen (vooral mango´s). Net nog even aticucho met yuca gegeten met natuurlijk de Inka Kola.

Morgen vroeg wordt ik opgehaald en gaan we naar de Watervallen. En in de namiddag vlieg ik naar Iquitos. Dit is dus waarschijnlijk het laatste report uit Tarapoto.