Afscheid - Reisverslag uit Iquitos, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Iquitos, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

04 Oktober 2006 | Peru, Iquitos

Vandaag een lange dag gehad. Eerst naar de watervallen langs de weg naar Yurimaguas geweest. Wel even leuk deze off-road weg maar om dit tot Yurimaguas te doen lijkt me niet echt fijn. Vleigen is dan toch iets makkelijker. Ik heb nu ook de collectievo´s gezien en die zitten echt stamp vol. Darna even goed gegeten in Tarapoto. Toen nog een keer naaar el Campament nog een rondje gelopen met Eslander. Afcheid genomen van Gladys en Washington. Carlos, Antonio en Eslander hebben me toen naar het vliegveld gebracht. Dit was dus echt de laatste keer. Van nu af begint het nieuwe Peru avontuur.

Dit avontuur is vanavond al goed begonnen. Eerst met het zelfde toestel (OB1831P) waar ik mee gekomen was naar Iquitos gevlogen. Weer een plek langs het raam en mooi uitzicht op de rio´s in de Selva. Geland in het laatste daglicht. Toen met de motortaxi naar Hostel MAFLO. Gewoon vantevoren een hostel (+ reserve) in de LP opzoeken. Dan het vleigveld uitstappen en meteen een driver aanwijzen en hij gaat je naar dat hostel brengen. Werkt het beste en de driver heeft altijd een ander hotel maar gewoon to the point blijven.

Waren de motortaxi´s in TPP al een feest dit slaat het helemaal. Alles gaat hier per MT (of per houten bus). De chofer prbeert je dus onderweg zijn hostel nog een keer aan te smeren (gewoon naam eigen hostel uit het hoofd leren) en daarna nog een jungle tour te verkopen. Tijdens dit praatje zakt de snelheid van de MT wel iets. Daarna geeft hij weer gas en draait zich daarna weer om voor de volgende talk. Ik had na 5x zo iets van rijden ik wil een bed, eten, internet, agua sin gas en nog iets anders drinken.

Maar goed ik ben in Iquitos de stad die alleen te bereiken is over water en door de lucht. Wel ben ik hier echt niet meer een van de weinige blanken.

  • 04 Oktober 2006 - 07:50

    Marjolein:

    Op naar je volgende avonturen dan maar. Jammer dat je afscheid moest nemen. Maar je hebt nu weer nieuwe herinneringen erbij. Klinkt dat leuk he... haha.
    Ik wens je heel veel plezier en ik hoop dat het weer daar beter is dan hier. De Herfst heeft zijn intrede gedaan. Regen, wind, soms een straaltje zon, regen.
    Have fun en we horen t wel weer.

    groetjes Marjolein en JG (die nu hard aan t werk is)

  • 04 Oktober 2006 - 11:07

    Pap En Mam:

    Fijn dat je goed afscheid hebt kunnen nemen van Tarapoto en de mensen daar. En nu maar op naar de junglelodge-tour. Ik ben benieuwd! Veel plezier en tot mails, liefs van je ouders

  • 04 Oktober 2006 - 15:45

    Je Pa:

    Nog even dit. Onbegrijpelijk dat je bericht 'Tarapoto zondag ochtend' pas vandaag (dinsdag !!) doorkwam.
    We vonden het al vreemd dat je nog niet gereageerd had op onze vragen.
    En nu het water op: de Amazone wacht. Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Iquitos

Mijn eerste reis

"Mijn Peru reis".

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2006

Thuis

19 Oktober 2006

laatste bericht

19 Oktober 2006

Met de nachtbus naar Lima

18 Oktober 2006

Chebitche in Pimentel

17 Oktober 2006

De zee
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 45854

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 04 Januari 2017

Nieuw Zeeland reis

22 September 2015 - 17 Oktober 2015

Gine & Boris perureis

28 Augustus 2009 - 14 September 2009

Salamanca

26 September 2006 - 20 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: