Terug van de Jungle Tour - Reisverslag uit Iquitos, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Terug van de Jungle Tour - Reisverslag uit Iquitos, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Terug van de Jungle Tour

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

08 Oktober 2006 | Peru, Iquitos

Net terug van de 3 daagse jubgle en Amazone expeditie. Eigenleik niet echt en jungle tour. Je gaat een uurtje de Amazonerivier af in een speedboat. Dan kom je bij een jungle lodge (op palen) en je krijgt je hut (met wc en douche) toegewezen. Dan eerst even leker ontspannen in de hangmat en dan warm eten.

Daarna kwam een deel van de trip die ik eigenlijk toch niet zo erg zag zitten maar het moest er toch van komen. Het bezoek aan de slangen en apen farm. Je gaat gewoon met een gewone motorboot de rivier en stukje af en legt aan bij een boerderijtje. deze man heeft gewoon wat apen en andere beesten gevangen en in een soot kippehokken gestopt. Toen slang 1 uit het hok werdt gehaald werdt mij ook gevraagd of ik deze om de nek wou hebben. Toch maar even bedankt. Wel even een slang (en later meer) aangeraakt. Best wel eng en toch rustgevend. Op een gegeven moment liggen er dus gewoon 3 van die beesten (niet giftig) op de grond! Wel allemaal even aangeraakt. Het voelt aan als een groote gespierde vis. De anaconda (4m) heb ik nog even aan de staart vastgehouden terwijl deze de andere kant op kroop. Wat en kracht!! Mar uiteindelijk was ik blij dat dit bezoek er op zat.

Na het eten noch een nacht expeditie in een kano op een lagun bij de lodge. Nu gingen we op zoek naar kaaimannen e.d. Door de volle maan zagen deze ons eerder dan wij hun dus dat was alleen een boottochtje. De volgende dag nog een wandeling naar een dorpje langs de oever en weer een kanotocht. Deze tocht was is locale kano´s die denk ik in NL niet meer door de keuring komen. En toen terug door een stukje oerwoud. Met o.a. apen. Na de lunch gingen we samen met een nieuwe groep bezoekers weer naar de slangenfarm. Ik ben lekker in de boot gebleven om te vissen en te genieten van de boten die over de Amazone varen. Met een eenvoudige hangel toch nog een katvis en een sardine gevangen (en verbrand). Na het avondeten naar de oever gelopen en onderweg spinnen, een miereneter en grote kikkers gezien.

De volgende morgen weer het lagun op in de kano om de waterlelies en vogels te zien. En na het ontbijt vissen op piranja! Ik het zelf 2 piranja´a gevangen. Het van de haak halen heb ik toch naar even aan gids Michel overgelaten. Wat een kaken! Bij het middag eten kregen we dus ook een stukje piranja. Ik geef toch liever de voorkeur aan zoute haring, maar het smaakt zeker niet slecht.

En toen weer in de speedboat naar Iquitos. Waar ik net 2 uur terug ben en nog steeds een beetje op en neer ga op het gevoel van de boot. Zometeen even eten en dan Iquitos in.

  • 08 Oktober 2006 - 06:31

    Ine:

    Hoi Boris,

    Ben vanmorgen weer eens vroeg,7.30 uur(zondag)zet de laptop aan en kijk of er nog mailtjes zijn. En ja weer een verhaal van Boris. Heel erg leuk om te lezen wat jij daar allemaal meemaakt.Wij wensen je verder nog veel plezier en ontdekkingstochten in het verre Peru. Groetjes uit Hengelo van Marcel en
    Ine

  • 08 Oktober 2006 - 09:50

    Je Pa:

    Hoi Boris,
    Vanmorgen vroeg je jungle avontuur gelezen. Heel spannend allemaal met die slangen en zo. Op de vooruitgang na (wc/douche) ook herkenbaar uit onze tijd (1975). Wel hebben wij toen geen piranja's gevangen; misschien wel gegeten. Ook hert deinende gevoel na de boottocht kan ik mij herinneren. Ook nu veel foto's gemaakt?
    Wat zijn de verdere plannen? Geniet en hou je haaks. Groetjes.

  • 10 Oktober 2006 - 15:31

    Tante Corrie:

    Hallo Boris hier een mailje van mij.Je verslagen te lezen beleef ik het ook een beetje wat er allemaal te zien en te beleven valt.Ik neem aan dat die piranja's grote vissen zijn.verder volg ik je en lees je verhalen.
    Ik genier daar van.
    Groetjes van je Tante Corrie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Iquitos

Mijn eerste reis

"Mijn Peru reis".

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2006

Thuis

19 Oktober 2006

laatste bericht

19 Oktober 2006

Met de nachtbus naar Lima

18 Oktober 2006

Chebitche in Pimentel

17 Oktober 2006

De zee
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 45875

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 04 Januari 2017

Nieuw Zeeland reis

22 September 2015 - 17 Oktober 2015

Gine & Boris perureis

28 Augustus 2009 - 14 September 2009

Salamanca

26 September 2006 - 20 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: