Domingo bij Ari´s Burger - Reisverslag uit Iquitos, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Domingo bij Ari´s Burger - Reisverslag uit Iquitos, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Domingo bij Ari´s Burger

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

09 Oktober 2006 | Peru, Iquitos

Vandaag foto´s gemaakt van Iquitos. Op zondag middag rijden er heel wat minder motortaxi´s rond. Toch lukt het bijna niet om een foto te maken van een straat of gebouw zonder en of meer van die dingen. Dan wacht je weer tot ze voorbij rijden, maar dan rijden ze extra langzaam in de hoop dat je mee wilt voor een ritje. Erg iritant. Verder kijkt volgens mij bijna iedereen me na. Ook wordt je de hele dag aangesproken met mister of amigo door de kleine locale economieen . Je negeert het eigenlijk allemaal al vanzelf. Soms denk je wel wat erg eigenlijk zij (locals) zonder echt werk en echt vechtend voor hun bestaan en ik loop er maar nonchalant door. (Met de geldwisselaars heb ik geen medelijden, pure nepperij.) Toch heb ik ook al een zonnebril gekocht bij deze ambulante handel. Maar mijn bergschoenen laat ik echt niet met schoensmeer insmeren, lijkt geen goed plan.

Aan de plaza hier zit hier een soort Mcd genaamd Ari´s Burger. Ik moet zeggen deze tent is een betere variant van de ketens met een meer noordelijker oorsprong op dit continent. De burger is denk ik een voorbeeld hoe een burger moet zijn en de milkshakes en verse vruchtensappen zijn echt wel iets beter dan bij de conculega´s in deze branche. Wel is het zo dat de ambulante handel je de hele tijd zit aan te staren en oog contact probeert te krijgen. Binnen komen doet de straathandel in Iquitos niet echt, daar zorgt het personeel wel voor.

Net even chinees (met Inca Kola) gegeten voor echt weinig. Moet wel toegeven dat onze NL chinees me beter bevalt. De soep was kokend water met iets van wat noedlles met een stuk kip maar de nasi was zeker wel goed. Zo nog even een shake als toetje bij Ari en dan weer even een biertje pakken langs de promonade. Echt even een paar dagen min of meer gedwongen tot mezelf komen en morgen maar eens een ander stukje Iquitos verkennen.

  • 09 Oktober 2006 - 07:27

    Roy Haaxman:

    ik wens jou een spannend en een leuk en uitdagend avontuur.
    wij zullen je volgen

  • 09 Oktober 2006 - 17:09

    Pap En Mam:

    Hoi Boris!
    Misschien vervelend dat je opgesloten zit in Iquitos, maar geeft ook de mogelijkheid om eens te luieren en een middagudtje te doen. Heb je je malariapillen nog ingenomen op tijd, want juist Iquitos is een mug-zone! Mogelijk heb je nu tijd om met andere reizigers/backpackers te kletsen en wat te ondernemen. Maar je vermaakt je vast wel...
    Groetjes en liefs van je ouders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Iquitos

Mijn eerste reis

"Mijn Peru reis".

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2006

Thuis

19 Oktober 2006

laatste bericht

19 Oktober 2006

Met de nachtbus naar Lima

18 Oktober 2006

Chebitche in Pimentel

17 Oktober 2006

De zee
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 45866

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 04 Januari 2017

Nieuw Zeeland reis

22 September 2015 - 17 Oktober 2015

Gine & Boris perureis

28 Augustus 2009 - 14 September 2009

Salamanca

26 September 2006 - 20 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: