Chanchan y los Huacas del Luna Y Sol - Reisverslag uit Trujillo, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Chanchan y los Huacas del Luna Y Sol - Reisverslag uit Trujillo, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Chanchan y los Huacas del Luna Y Sol

Door: Webmaster

13 Oktober 2006 | Peru, Trujillo

Gisteren een daghtocht gemaakt naar de ruienes rondom Trujillo. Eerst naar de Huacas del Luna Y Sol(tempel van de maan en de zon) geweest. En daarna Chanchan bezocht. De dag afgesloten met een bezoekje aan het strand. De Pacific even aangeraakt (koud),en hier de zon zien ondergaan.

De tempel van de maan wordt stukje voor stukje blootgelegd en gerestaureerd. Zag er erg mooi uit. Dit bouwerk is voornamelijk opgebouwd uit een soort stenen gemaakt van aarde. Deze zijn dus (net als die van Chanchan) veel gevoeliger voor wind en regen dan de stenen inca bouwwerken in b.v. Cuzco. Ook heb je een mooi uitzicht over een stuk Trujillo met de Andes op de achtergrond. Wel een goede rondleiding gehad en nog wat andere backpackers ontmoet en wat ervaringen kunnen uitwissellen. O.a. over het reizen per bus langs de kust.

S´middags naar Chanchan. Ik moet zeggen het is eigenlijk een grote site waarvan je enkele tempels bezoekt. Jammer is dat op de Chanchan site ook gewoon fabrieken, huizen en het vleigveld staan. Maar goed zo gaat dat in Peru. Het zag er wel groots uit maar vooral omdat dit in het laagland ligt is de ligging niet echt spectaculair. Vanuit het vliegtuig zag het er tijdens de landing wel geweldig uit.

Vandaag heb ik maar besloten om nog een dag in de luxe van het hostel te blijven en rustig door Trujillo te lopen, lekker, eten slapen en douchen. Ik moet zeggen bijkomen na de Jungle kost toch iets meer tijd. Ook het verschil in straatleven is groot. Deze stad is toch wel iets moderner dan Iquitos, maar ook wel met coloniale stijl en een aangenaam climaat.

Morgen wil ik verder met de bus naar het noorden (Chiclayo) om o.a.Sipan te bezoeken en daarna weer naar Lima. Het einde van de Peru 2006 trip komt in zicht. Over een week sta ik dan weer op Schiphol.