Met de bus en de noodtoestand - Reisverslag uit Chiclayo, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu Met de bus en de noodtoestand - Reisverslag uit Chiclayo, Peru van borisperu - WaarBenJij.nu

Met de bus en de noodtoestand

Door: Webmaster

15 Oktober 2006 | Peru, Chiclayo

Vandaag met de bus van Trujillo naar Chiclayo gegaan, 200km naar het nooden over de panamericana (del Norte). Moet zeggen dat de firma Linea me niet tegen viel. De reis duurde maar een kein uurtje (bijna 4 ipv 3 uur) langer. Wel zijn deze bussen niet echt geschikt voor lange nederlanders, maar goed het ging best.

Ik zit nu in hotel Paradiso 200 meter van de plaza. In deze periode zijn er in Peru allerlij locale verkiezingen aan de gang. Hier in Chiclayo heeft men deze verkiezingsstrijd wat opgefleurd door 2 dagen geleden het gemeentehuis in de brand te steken. Hier is nu officieel de noodtoestand afgekondigd. In de praktijk komt het er op neer dat de weg rondom het stadhuis (of wat er van over is) is afgezet en er allerlij functionarisen in mooie pakken rondlopen. Verder maakt zich echt niemand ergens druk om, dus ik ook niet.

De straathandel blijft je gewoon aanspreken met mister en gringo. Ik zal blij zijn als dit volgende week is afgelopen morgen ga ik een tour doen langs en enkele musea en en opgravingssite.

• 15 Oktober 2006 - 11:50

Pap En Mam:

Hallo Boris!
    Je beleeft zo nog eens wat!Je hebt in elk geval tijd genoeg om alles goed te bekijken. Is er nu ook een avondklok ingesteld? Verder kun je je maar het beste nergens mee bemoeien qua uitlatingen, dan heb je meestal geen last. Hier hebben we nog lekker weer,zonnig en 18graden.De komende week wel wat minder, dus we gaan nu nog een fietstochtje maken. Groetjes, je ouders

• 15 Oktober 2006 - 12:10

Gerard En Marja.:

Heel erg leuk om je zo te volgen,en mooi hoe je alles beschrijft.
    we wensen je no veel reis plezier.